Lezay-Saint Jean d’Angély - Reisverslag uit Aulnay, Frankrijk van Renee en Leo - WaarBenJij.nu Lezay-Saint Jean d’Angély - Reisverslag uit Aulnay, Frankrijk van Renee en Leo - WaarBenJij.nu

Lezay-Saint Jean d’Angély

Blijf op de hoogte en volg Renee en Leo

09 Juli 2019 | Frankrijk, Aulnay

We konden vanochtend bij de eerste kms goed merken dat we gisteravond hadden genoten van de locale apéritief: Pineau de Charente- en een glaasje wijn!

En zoals we de laatste dagen hebben ervaren, je duikt een dorp met een fikse afdaling( hoogte verschil tussen 130 en 50-80 m) om vervolgen het dorp weer uit te ‘ kruipen’ want daarna ga je weer op de hogere vlakte verder.

Ook vandaag plakte de banden aan het asfalt dat door de warmte smelt!

In Aulnay een gezellige koffiepauze gehad. We ontmoetten daar een stel randonneurs uit NL van boven de 70 die dynamisch en wel iedere dag 100 km wegtrappen zonder ondersteuning, gedurende 6-8 weken! Wij zijn daar maar kleintjes bij.

Een prachtige romaanse kerk in hetzelfde stadje met bijzondere grafstenen, en beelden.

De hele tocht stevige NO wind mee, we zoefden tussen de graan- en bloeiende zonnebloemvelden . Prachtig gezicht.

Nog maar 2 dagen fietsen en dan komen in Blaye aan , onze laatste etappe. Vandaag en morgen nog een quizvraag: voor wie het raadt staat een aangeklede apero klaar!

• 09 Juli 2019 - 18:03

Aly:

Hoi Leo en Renee.
    Nog 2 etappes en dan zit het er dus op. Wat hebben jullie toch mooie pareltjes onderweg gezien waar ,ik tenminste, niets van weet. En dat allemaal op het platteland.Bijv, zo’n pareltje als de kerk St Pierre, met die prachtige boog boven de ingang. Dat is toch geweldig. Eigenlijk zeker zo mooi als de “bekende “ bezienswaardigheden waar horde mensen op afkomen. Een verrijking om dat allemaal te ontdekken.
    En nu nog even wat de quiz betreft. Leuk hoor. Die doe weer een poging maar ik dacht boekweit

• 09 Juli 2019 - 18:12

Aly:

Ik heb nog even een vraag. Bij de landen waar jullie doorheen fietsen worden de vlaggen vermeld. Maar er staat een Amerikaanse vlag bij ???

• 09 Juli 2019 - 18:28

Hannie:

Bijzonder verhaal weer en super om te lezen. Prachtige kerk trouwens met hele bijzondere grafstenen. Dus het zit er bijna op. Jullie hebben echt bijzondere mooie dingen gezien. En verdiept in de geschiedenis. Prachtig Veel liefs nog even flink doortrappen. Liefs Hannie.