Tournai-Cambrai - Reisverslag uit Cambrai, Frankrijk van Renee en Leo - WaarBenJij.nu Tournai-Cambrai - Reisverslag uit Cambrai, Frankrijk van Renee en Leo - WaarBenJij.nu

Tournai-Cambrai

Blijf op de hoogte en volg Renee en Leo

29 Juni 2019 | Frankrijk, Cambrai

Voor ons doen vroeg opgestaan: 6.30 want we wilden uiterlijk 8.00 vertrekken. Dat is bijna gelukt. Want vandaag 35 graden en warme zwakke zuiden wind tegen. Zowel bij aanvang van de dag tocht als voor aankomst wegversperringen en omrijden geblazen. Het werd dus 90 km! Het eerste gedeelte was nog op een jaagpad. In de omgeving van Antoing werd al in de romeinse tijd kalksteen Gedolven. Aan beide zijden van de Schelde nog oude kalkovens te zien. Bij de grens België - Frankrijk stond nog een grenshuisje met foto’s van voor Schengen, en van de bevrijding in september 1944.

zodra we Frankrijk in waren: geen betonplaten en kinderhoofdjes meer. Dat fietst een stuk beter:wink:. Het traject zette zich voort over rustige departementale wegen en konden al oefenen voor heuvel op en af in dit glooiende landschap.

Aangekomen in Cambrai bleek dat we volgens Google map ons hotel niet makkelijk konden bereiken: 13 km om via jaagpaden, ( volgens Google map ook zand en grindpaden maar dat hebben we maar niet gedaan), en een drukke weg . Maar in het hotel was het heerlijk koel.

En omdat we op tijd waren, na douchen de 2e helft van Nederland- Italië gezien:+1:

• 30 Juni 2019 - 17:46

Hannie:

Lieve vakantiegangers
    Leuk om jullie verhaal weer te lezen, prachtig het gevaren bord voor de kikkers. Je zou bijna denken is echt iets voor de belgen.
    Jullie hebben ondertussen al heel wat fietsuurtjes in de benen zitten.
    Probeer het hoofd maar koel te houden met die warmte.
    Leuk om te zien dat grenshokje.
    Goed gedaan hé die Nederlandse meiden. Best wel spannend. Vooral de tweede helft speelden ze goed.Morgen weer veel suc6 met het fietsen. Ik hoop dat jullie niet te wegversperingen tegen komen.
    Liefs Hannie.

• 01 Juli 2019 - 10:42

Pax & Petra:

Goed weer van jullie te horen, gisteren naar Isle s/le Sorge, warenmarkt op zondag en onderlaken 160x260 gescoord met cigales, slapen nu dus très romantique.... ook nog buiten wgs 45’C dans l’ombre, daarna ter verkoeling naar Fontaine V, lukte goed met water plm 5’C ( douloureux!!) en vd veel te laat weg naar Malaucene (seines?), dankzij windje nog net te doen (50 km, max & totale). Het wordt koeler zegt men.....attendrons....
    Geniet ervan, zolang het nog kan!!