Tournai-Cambrai - Reisverslagen van Renee en Leo - WaarBenJij.nu Tournai-Cambrai - Reisverslagen van Renee en Leo - WaarBenJij.nu
Tournai-Cambrai

Voor ons doen vroeg opgestaan 6.30 want we wilden uiterlijk 8.00 vertrekken. Dat is bijna gelukt. Want vandaag 35 graden en warme zwakke zuidenwind tegen. Zowel bij de start als bijna aankomst wat wegversperringen en omrijden.

Het eerste gedeelte was nog op een jaagpad. Door Antoing waar al in de romeinse tijd kalksteen werd gedolven. Aan beide zijden van de Schelde nog oude kalkovens te zien. Bij de grens België - Frankrijk stond nog een grenshuisje met foto’s van voor de afschaffing van de grenzen. En van de bevrijding, in september 1944.

Zodra we Frankrijk in waren: geen betonplaten meer en kinderhoofdjes. Dat fietst stukke beter. Wel over rustige departementale wegen, glooiend, tussen de uitgestrekte graan- en bieten velden.

Aangekomen in Cambrai, alwaar het erg kastig was nog een kamer te vinden nog een verrassing: waar we dachten nog slechts 3 km te moeten fietsen , werden het er 12. Fietsen werden niet toegestaan op de departementale om naar het hotel te gaan. Google map leidde ons via jaagpaden en liefst zandpaden( niet genomen, dan maar 1 km meer en op asfalt) naar ons hotel. Heerlijk koel binnen.

En omdat we op tijd waren, na douchen de 2 e helft van NL- Italië op TV gezien. :+1: