Epône-Chartres: 73 km - Reisverslag uit Chartres, Frankrijk van Renee en Leo - WaarBenJij.nu Epône-Chartres: 73 km - Reisverslag uit Chartres, Frankrijk van Renee en Leo - WaarBenJij.nu

Epône-Chartres: 73 km

Blijf op de hoogte en volg Renee en Leo

03 Juli 2019 | Frankrijk, Chartres

We vertrokken keurig op tijd uit een heel bijzonder chambre d’hotes. Een zeer oude boerenhoeve die wat was opgeknapt, jaren geleden.

We kregen het direct voor de kiezen: 2 lange en stijle klimmen van > 5%. Het ontbijt woog erg zwaar. Daarna wat vlakker. De wegen waren minder druk dan gisteren want dat was waardeloos.

Vaak door kleine dorpjes, met oude en enorme boerenhoeven, omringd door muren die wel een omtrek van 4-8 km kunnen hebben!

we naderen de Loire streek: steeds vaker komen we kastelen tegen zo ook éen in Maintenon, een stad met stadsmuren en een aquaduct 1640, gebouwd op romeinse fundamenten.

We kwamen tegen half vier in Chartres , in een prachtige chambre d’hôtes, het tegenovergestelde van vanochtend! Dat was ook de bedoeling, we wilde de kathedraal bezichtigen. 173 glas en lood ramen, de hoogste kathedraal:36 m , de langste:> 220 m; en daardoor vele steunberen, bewerkt. Prachtig.

• 04 Juli 2019 - 05:24

Jose:

Dat zijn flinke tochten. Nog wel tijd gehad om de zeer bijzondere kathedraal te bewonderen? Succes!

• 04 Juli 2019 - 08:45

Hannie:

Hebben jullie alweer 73 km in jullie benen zitten. En Parijs voorbij. Geweldig
    Het zal geweldig geweest zijn om de kathedraal te berichten. Als jullie er tijd voor hadden. Zullen jullie toch wel ingepland hebben???
    Prachtige foto's. Suc6 lieve Buurtjes en ik lees weer graag het reisverslag.

• 04 Juli 2019 - 14:02

Jan De Groot:

Prachtige roosvensters, doen me denken aan de goudse glazen.
    Jan. (ben voorlopig een weekje met vacantie, lijkt me toe dat jullie daar ook bijna aan toe zijn)

Verslag uit: Frankrijk, Chartres

Renee en Leo

Fietsen is een van onze hobbies, doch inmiddels wel op prettig begaanbare paden en een beetje goed onderkomen. Ieder jaar willen we een tocht van enkele weken maken, in EU. De ontspanning vinden we in de mooie rustige natuur.

Actief sinds 17 Juni 2019