Chartres-Frétenay:93km - Reisverslag uit Vendome, Verenigde Staten van Renee en Leo - WaarBenJij.nu Chartres-Frétenay:93km - Reisverslag uit Vendome, Verenigde Staten van Renee en Leo - WaarBenJij.nu

Chartres-Frétenay:93km

Blijf op de hoogte en volg Renee en Leo

04 Juli 2019 | Verenigde Staten, Vendome

Heerlijk weer, wind van zij en achter, korte en enkele steile hellingen maar minder dan gisteren. En rustige wegen.

Een betrekkelijk lange stop na 2 uur pedellen in Mesnay-le-le-Grenet. De kerk bevat unieke muurschilderingen in de vorm van de dance macaber, aangebracht na de Honderjarige oorlog en de pestepidemieën. Toen we aankwamen was de kerk dicht. We hadden 24 uur van te voren een afspraak moeten maken:face_with_one_eyebrow_raised:. Toch gebeld en de oudere dame was bereid om de deur te openen en uitleg te geven over wat we te zien kregen. Het kwam erop neer dat Van Paus tot landarbeider: iedereen gaat dood, en de dood staat ook naast hen! Erg interessant.

Onderweg nog een ‘alternatief’ jong stel randonneur tegengekomen met enorm veel bagage en een Belg op weg naar Lissabon via Santiago en dan weer terug. Daar zijn wij dus kleintjes bij.

We slapen vannacht in Chateau Rocheux te Freteval. We moesten daarvoor nog wel een pittige klim overwinnen. De fietsen staan in de oude stal, nog nooit zo chique gestaan. Een opknapbeurt zou het kasteel ten goede komen maar wij zullen er heerlijk rustig slapen.

• 04 Juli 2019 - 19:35

Pax En A:

Wij staan morgen om 0600u op om een stukje Ouveze ( Buis les B) te verkennen, want na 1100u is het hier niet meer te doen met 38'C, wat mooi dat het bij jullie nog een stuk aangenamer is, we leven mee met alle leuke berichten, maar moeten helaas as zo 7 juli weer huus-opan. We blijven dus graag op de hoogte van jullie vorderingen

• 05 Juli 2019 - 15:20

Hannie:

Fijn om jullie verhaal te lezen.Super dat jullie de mooie kerk wel mochten gezichtigen. En de mooie verhalen mochten beluisteren.
    Lieve Groetjes Douwe & Hannie.

Verslag uit: Verenigde Staten, Vendome

Renee en Leo

Fietsen is een van onze hobbies, doch inmiddels wel op prettig begaanbare paden en een beetje goed onderkomen. Ieder jaar willen we een tocht van enkele weken maken, in EU. De ontspanning vinden we in de mooie rustige natuur.

Actief sinds 17 Juni 2019