St Jean d’Angély- Mirambeau - Reisverslag uit Mirambeau, Frankrijk van Renee en Leo - WaarBenJij.nu St Jean d’Angély- Mirambeau - Reisverslag uit Mirambeau, Frankrijk van Renee en Leo - WaarBenJij.nu

St Jean d’Angély- Mirambeau

Blijf op de hoogte en volg Renee en Leo

10 Juli 2019 | Frankrijk, Mirambeau

We vertrokken wat laat want het was erg gezellig om nog wat te praten met de eigenaresse van de chambre d’hôtes. Zee fraai oud herenhuis dat met smaak werd ingericht.

We hebben Mn over hele kleine wegen ons 87 km afgelegd met weinig verkeer.

Het asfalt bleef wel weer aan onze banden plakken en de cigales begeleiden ons vanmiddag weer volop zoals ook de afgelopen dagen. We hadden geen benul dat ze ook hier waren. Ze schijnen de afgelopen 4-5 jaar er te zijn.

De hoeveelheid wijnkelder viel ons tegen, nog steeds graan en zonnebloemen.

In Fenioux zagen we voor het eerst een dodenlantaarn, deze uit de 12e eeuw. Bovenin zit een lampje. Ze zijn specifiek voor dit deel van Frankrijk en symboliseren de onsterfelijkheid van de ziek, die bleef bestaan ook als het lichaam al vergaan was uit de

Aangekomen in Saintes hebben we koffie gedronken op de plek waar we 4 jaar geleden waren gestopt. Onze tocht van Noord naar Zuid of andersom is nu volbracht!

Het klimmen en dalen zette zich voort, de kleine dorpen waren verlaten. Slecht in 2 stadjes kon je wat drinken.

Pons is een mooi stadje met een zeer oude kern, een voormalig pelgrim ziekenhuis inclusief de middeleeuwse kruidentuin. En op een rotonde beelden van pelgrims, fraai symbool.

Tegen 17.30 kwamen we op onze overnachtingsplek aan: chateau du parc de Mirambeau. De buitenkant viel tegen maar het interieur , de trap partij, de schilderijen: pracht en praal. De eigenaar is een kasteelheer uit Duitsland , Leo helemaal in zn nopjes: lekker in het Duits kletsen!

Morgen de laatste etappe.

• 11 Juli 2019 - 05:28

Hannie:

Geweldig om jullie mooie verhaal weer te lezen. En wat een geschiedenis. Jullie hebben al weer heel veel meegemaakt.Kun je weer mooi op terug zien. Ja jullie auto is voor een aantal dagen ook opgehaald.Prachtige foto,s De laatste etappe veel succes. Groetjes Hannie en ook van Douwe natuurlijk.

• 11 Juli 2019 - 16:46

Aly:

Nog 1 dag en dan zit het er op. Weer een geweldige prestatie en een hoop mooie dingen gezien waarvan wij ook deelgenoot mochten zijn . Top al die mooie reisverslagen. Veel succes morgen nog en daarna de ontwenning.